fredag 2 januari 2009

Inneskor och egna namnlappar...

Med posten idag kom ett litet kuvert. Det var ganska oansenligt men inuti rymdes något mycket efterlängtat! Mina alldeles egna namnlappar i vävd lin. De är så fina och plötsligt ser allt så lyxigt ut när jag har sytt dit mitt namn!

Ett par hemmasydda inneskor fick därför agera modell. De 'sminkades' med brodyr och påsydd lapp och vips så blev det ett par upphottade inneskor som konkurrerar ut de gamla raggiga sockorna! Så här blev resultatet!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Åh himmel vilken mysig blogg du har!! Hitta hit från Gua, kommer tillbax. Kram Petra E Romantiska Hem

Solveig Lövendahl sa...

Stort grattis till bröllopet! Vi kanske kan ge varandra lite tips och inspiration. Jag ska hålla ögonen på din blogg. Lycka till med förberedelserna!!

Anonym sa...

Wow vad duktig du är!
När vi började bygga vårt hus, fanns det inte någon återförsäljare för KarlsonHus i Skåne, så när vår affär var över, så fick vi det förtroendet. Vi har inte skrivit något kontrakt ännu, men vi är på gång, så snart:)
Ha det bra

Anonym sa...

PS
Alltså, med skrivit något kontrakt menar jag att vi inte har slutfört någon försäljning..

Unknown sa...

Tack för din kommentar hos mig, den värmde! Boken kommer att släppas i augusti, det känns såååå spännande!! Kram Petra

krönikorochsånt sa...

Hej! Tänkte bara kika inom innan jag sätter igång med en dag i skolarbetets tecken. Väldigt länge sen jag fick en uppdatering i vad som händer i ditt liv. Men det verkar vara massa spännande. Hoppas bröllopet bli kul. Tihi. Och sjukt fina tofflor. Det verkar som om allt är riktigt bra med dig! Hoppas det fortsätter så! Puss

Frida sa...

Hej!
Vilka fina innerskor, kan tänka mig det är roligt när man kan sätta sitt namn på dem!
Kram Frida

Heimlaga sa...

Tjusiga tofflor! Visst gör namnlapparna det roligare att sy, allt ser så proffsigt ut!

Jeanette Hornbeck sa...

Hej!
Vilka underbara tofflor!
Du undrade över floristutbildningen. Det är såklart väldigt individuellt, jag älskade utbildningen och har inte haft svårt att få jobb efteråt. Det är väl det största bekymret för många. Vad man ska vara beredd på är obekväma arbetstider, låg lön och hårt arbete. Är det ok så är det drömjobbet.
Det enda jag ångrar är att jag har sett för lite av mina barn på högtider och helger. Jag hade inte öppnat butik när de var så små om jag visste vad jag vet idag.
Om du ska på bröllopsmässan i Malmö i helgen så ses vi kanske, då kan vi prata mer.
Kram Jea