onsdag 3 december 2008

Kökshanduk

Om man är en såndär pysslig typ av sig och man gärna vill göra egna julklappar att ge bort så finns det ju massor med vackra saker att göra! Jag vill gärna bidra med ett exempel, en handduk med decoupage.

Handduken som jag har använt är helt vit och köpt färdigsydd, men man kan lätt sy en egen. Decoupaget är gjort med en vacker julservett, som jag först strök fast på handduken med hjälp av vliesofix (går att köpa i tyg- och hobbyaffärer). Därefter använde jag en mjuk pensel till att pensla en riklig mängd decoupagelack för textilier över servetten. Tänk på att stryka lack även cirka 1-1,5 cm utanför servetten - då har man säkrat att motivet sitter kvar!

Snyggt, eller hur?

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Oj, en ny blogg! Spännande att se vad som växer fram här. Jag hade ingen aning att man kunde göra decopage på tyg! Lycka till med blogg och julpyssel!