måndag 27 april 2009

Vårvärme, auktioner och möhippa!

Jag börjar hinna ikapp mig själv, äntligen. Har haft så himla mycket att göra, förbereda och ordna inför bröllopet. Nu är det mindre än tre veckor kvar och alla bitar börjar falla på plats. En del är kvar att ordna, men det mesta känns som om vi har det under kontroll. Allt kan man (läs jag) såklart inte kontrollera, men jag känner mig trygg och lugn inför det faktum att alla personer som har involverats i vår stora dag tar sina uppgifter på fullaste allvar och alla gör sitt bästa, det känns mycket skönt. Och äntligen har tärnan hittat en klänning! Det var minsann inte en dag för tidigt! ;P

Förra helgen var det svensexa och möhippa för oss! Vilken dag vi hade, oförglömlig och underbar! Vilka fina vänner vi har! Ni kan tro att vi blev förvånade när det stod en hel dröse vänner i trädgården tidigt på morgonen... Medan jag fick bada jacuzzi efter en härlig vandring längs med Skåneleden fick blivande mannen boxas med Håkan Brock. Man kan väl säga som så att min dag präglades av avslappning och mys medans fästmannen fick utstå en hel del, men båda var vi nöjda och glada och det är ju precis så det ska vara på dessa pre-bröllopsfester!

Igår var vi på auktion. Vi bjöd på en hel del som vi inte fick men ropade bland annat hem ett par finfina zinkspannar för ett bra pris! Vi blev riktigt taggade och måste absolut besöka fler auktioner i sommar! Vilka fynd man kan göra - otroligt! Inför nästa auktion måste vi helt klart träna upp vår snabbhet, för innan vi hade bestämt oss för om vi ville ha den där tomten för 75 kronor eller inte så var den ju redan inropad och klubbad - attans!

I Skåne är det nästan sommar, för somrigt känns det i alla fall! Idag ligger jag i halvskuggan på trädäcket och vilar, min kropp är stel och öm och vill inte som jag idag och det är bäst att lyssna på den. Jag är övertygad om att den håller längre då, ju bättre jag lyssnar. Ett litet stopp vid datorn för ett efterlängtat inlägg hann jag förstås också göra!

Hoppas ni har det bra i våren och värmen!

2 kommentarer:

Trädgårdsingenjören sa...

Hej! Var roligt med möhippan, det är ju det man hoppas på att man ska få bli bortskämt och få gå på spa. Kul att du hittata klänningen du måste lägga upp en bild på den sen så man får se :) Hoppas alla förberedelser flyter på lika bra som nu!
Kram Gry!

Trädgårdsingenjören sa...

Hej!
A jag tror jag anar vilketn fest ;) Hoppas den blir underbar, bara så där fint som det ska vara. Vi kommer ses på måndag jag ska ta er runt i parken! När man kommer som ny vad skulle du vilja se?? Så jag kan planera!! Nu ska jag hoppa in i bilen mot flygplatsen! England here I come! :)
Kram Gry